Strategia Promocji Gospodarczej - foto: freestockphotography.com.auW Poznaniu przyjęto uchwałę - Strategia Promocji Gospodarczej Województwa Wielkopolskiego na lata 2011-2020.

Opracowany dokument pozwoli na zapewnienie spójności i koordynacji działań realizowanych w zakresie promocji gospodarki regionu.



Celem jest dążenie do wzrostu konkurencyjności województwa w kontekście globalnym, podniesienia jego pozycji w kontekście krajowym i międzynarodowym, wzmocnienia wizerunku regionu oraz wytwarzanych w nim produktów i oferowanych usług.

 

Pozwoli również na efektywne planowanie działań Urzędu Marszałkowskiego oraz poszczególnych podmiotów Systemu Gospodarczego Wielkopolski w zgodzie z wyznaczonymi celami wspólnej Strategii.

Wielkopolska jest regionem o wysokiej pozycji konkurencyjnej w kraju, zarówno pod kątem pozycji gospodarczej, struktury i wielkości eksportu, atrakcyjności inwestycyjnej, jak i potencjału kadrowego oraz turystycznego. Biorąc pod uwagę korzystną sytuację gospodarczą Polski w ostatnich latach w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej oraz dostęp do środków unijnych należy w kolejnych latach oczekiwać dalszego umacniania pozycji konkurencyjnej województwa na rynku krajowym - czytamy w dokumencie.

SPG wspomoże też funkcjonowanie Urzędu Marszałkowskiego oraz ułatwi współpracę pomiędzy poszczególnymi podmiotami Systemu Gospodarczego Wielkopolski dzięki wyznaczeniu kierunków wspólnych działań i określeniu roli i kompetencji poszczególnych podmiotów.


Źródło: DG UMWW w Poznaniu, WRPO, foto: freestockphotography.com.au, red. PW