Tegoroczna odsłona akcji "Zbieramy krew dla Polski” została zorganizowana po raz kolejny przez Grupę Muszkieterów, zrzeszającą sieci supermarketów spożywczych Intermarché i Bricomarché wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem.

W ramach kampanii na rzecz honorowego krwiodawstwa prowadzone były w całej Polsce zbiórki krwi oraz akcje edukacyjne. Krew można było oddawać w specjalnych ambulansach RCKiK, które pojawiały się na parkingach przy supermarketach Intermarché i Bricomarché w 146 miejscowościach położonych na terenie 14 województw.

W kolejnych 19 miastach zorganizowane zostały kampanie edukacyjne, mające na celu poszerzenie wiedzy na temat wartości zdrowego stylu życia oraz promowanie honorowego krwiodawstwa.

- Chyba nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż oddać cząstkę siebie, by uratować zdrowie i życie drugiej osoby. Dlatego tak cieszymy się z każdej zebranej jednostki krwi - każda z nich oznacza bowiem, że właśnie pomogliśmy ocalić jakiegoś konkretnego człowieka - czyjegoś ojca, czyjąś siostrę, czyjeś dziecko. Dziękujemy każdemu, kto przyłączył się do naszej akcji, ofiarując ten bezcenny dar serca. Jesteśmy niezwykle radzi,
że możemy współtworzyć tak wspaniały projekt, który postaramy się kontynuować także w kolejnych latach - zapewnia Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Podczas akcji zebrano ponad 1 600 litrów krwi, średnio 114 litrów w każdym województwie. Liderami rankingu zostały województwa: dolnośląskie (275,4 zebranych litrów), wielkopolskie (214,3 l.) i śląskie (202,8 l.).

- Każdy litr krwi jest na wagę złota, a od początku akcji "Zbieramy krew dla Polski” udało nam się zebrać ponad 10 600 litrów krwi. Statystyki wskazują, że każdej minuty potrzebny jest w Polsce jeden litr krwi, dlatego dzielmy się nią z innymi Nigdy nie wiadomo, kiedy lekarze będą potrzebować odpowiedniego zapasu, by ratować życie nasze lub naszych bliskich - mówi Jerzy Zaborowski, dyrektor generalny Polskiego Czerwonego Krzyża.

Akcjom towarzyszyły pokazy i nauka udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, bezpłatne pomiary ciśnienia tętniczego krwi, pokazy strażackie, konkursy i quizy poświęcone honorowemu krwiodawstwu, a także poczęstunek dla krwiodawców.

Ponadto, w każdej miejscowości, w której można było oddać krew rozlosowano 10 profesjonalnych apteczek samochodowych. W punktach "Zostań krwiodawcą - Ratownikiem” można było uzyskać informacje na temat akcji i jej celów, czyli m.in. zwiększania świadomości polskiego społeczeństwa na temat honorowego krwiodawstwa, propagowania zdrowego trybu życia oraz zachęcania do dzielenia się krwią.

--
Informacja prasowa