Skoda Kamiq to najnowszy i zarazem najmniejszy SUV czeskiego producenta. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, wiele nowoczesnych funkcji ułatwiających prowadzenie, wirtualny kokpit, dzielone przednie światła LED i dodatkowe pakiety stylistyczne sprawiają, że auto jest bezpiecznie, funkcjonalne i przyciąga uwagę. Doskonale nadaje się do jazdy miejskiej i wykonywania sprawnych manewrów na zatłoczonych parkingach.

Wymiary nowej Skody to 4241 mm długości, 1793 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2651 mm, dzięki czemu pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie nie powinni narzekać na zbyt mało miejsca na nogi.

Gdy zaplanujemy weekend poza miastem, nie zaskoczą nas nierówności na drodze - prześwit Skody Kamiq wynosi aż 170 mm. Plecaki i torby zapakujemy do 400 litrowego bagażnika, a do przewiezienia większych przedmiotów wykorzystamy relingi dachowe, które oferowane są w standardzie.

Skodę Kamiq możemy nabyć już w cenie 67 150 złotych, a do wyboru mamy trzy poziomy wyposażenia - Active, Ambition i Style. W pierwszym, podstawowym poziomie otrzymujemy m.in. nowoczesny, zaawansowany system bezpieczeństwa Lane Assist - asystenta pasa ruchu, Front Assist - asystenta kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, czy Hill Hold Control - system wspomagania ruszania pod górę. Są także elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz manualna klimatyzacja. Radio posiada 6,5 calowy ekran, dwa gniazda USB C i Bluetooth.

Wersja Ambition jest bogatsza m.in o kamerę cofania, tylne czujniki parkowania, lusterka boczne i klamki w kolorze nadwozia. We wszystkich drzwiach zastosowano elektryczne szyby. Auto w wersji Ambition porusza się na 16-calowych aluminiowych felgach.

Najdroższa i najbogatsza wersja Style oferuje czujnik parkowania z przodu i z tyłu, dynamiczne tylne kierunkowskazy, przyciemniane tylne szyby, automatyczną dwustrefową klimatyzację, radio z ośmiocalowym ekranem i 17 calowe alufelgi.

Za dodatkową opłatą do wersji Ambition i Style możemy dobrać systemy poprawiające bezpieczeństwo, takie jak poduszka chroniąca kolana kierowcy, Side Assist, czyli monitorowanie martwego pola w lusterkach lub też Rear Traffic Alert ułatwiający wyjazd z miejsca parkingowego. Klienci lubiący sportowe akcenty mogą obniżyć zawieszenie o 10 mm, dokupić sportowe fotele i czarną podsufitkę.

W Polsce nie zakupimy kamiqa w dieslu. Mamy za to do wyboru dwa turbodoładowane silniki benzynowe 1.0 TSI i 1.5 TSI. Pierwszy z nich dostępny jest z dwiema jednostkami mocy 95 KM i 115 KM, przy czym pierwsza zestrojona jest z manualną pięciobiegową skrzynią i mimo tego, że jest to najsłabsza opcja, jest wystarczająco dynamiczna i doskonale radzi sobie w codziennej miejskiej eksploatacji. Mocniejsza wersja dostępna jest z manualną sześciobiegową skrzynią i siedmiobiegowym automatem DSG.

Jeśli częściej wyjeżdżamy w trasę, lepszym wyborem będzie najmocniejszy 150 konny silnik 1.5 TSI z sześciobiegową manualną skrzynią. Do wyboru jest także siedmiobiegowy automat, jednak według danych producenta, pierwsza opcja ma lepsze osiągi.

Nowa Skoda Kamiq dobrze wypada na tle konkurencji. W stosunkowo niskiej cenie dostajemy samochód funkcjonalny, w miarę przestrzenny, dobrze wykończony i przyjemnym dla oka designem.

fot. Waldemar Roszczuk