Nowe centrum ma być jednym z największych i najnowocześniejszych centrów handlowo – rozrywkowych w Polsce.
Jednocześnie stanowić ma europejski przykład śródmiejskiego centrum nowej generacji, w którym istotną rolę odgrywa nowoczesna architektura.
„Łacina” powstanie w strategicznej części Poznania, na prawym brzegu Warty, tuż przy rondzie Rataje w bezpośrednim sąsiedztwie dworca autobusowego.
{loadposition adsense2}
Lokalizacja Centrum w niemal samym sercu miasta ma zagwarantować dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej, jak i samochodem.
Nowa galeria ma przyciągnąć klientów bogatą i różnorodną ofertą handlową obejmującą niemal wszystkie rodzaje artykułów – od spożywczych, poprzez odzież, multimedia, książki i prasę, aż po wyposażenie wnętrz.
Planowanych jest 300 punktów handlowych i usługowych, w tym 220 butików oraz 55 sklepów o średniej i dużej powierzchni. W centrum powstanie Aleja Mody skupiająca znane marki odzieżowe.
Część restauracyjna pomieści 25 restauracji i punktów gastronomicznych.
Inwestorem projektu jest francuska firma Apsys Group specjalizująca się w rozwoju centrów handlowych i zarządzaniu nimi w Polsce, Francji i Rosji.
(fot. CH Łacina, Poznań).