Organizacja imprez firmowych ma przede wszystkim wywołać w pracowniku poczucie identyfikacji z własnym przedsiębiorstwem, między innymi poprzez nawiązanie przyjaznych relacji.
Dobrze zorganizowana impreza firmowa potrafi przynieść zaskakujące efekty. I na takiej właśnie imprezie firmy Pil-Building Sp. z o.o. miała ostatnio przyjemność gościć Międzynarodowa Akademia Wizerunku.
Firma Pil-Building jest jedną z większych i prężnie rozwijających się firm budowlanych w Wielkopolsce, obecną na rynku od 2003 roku. Wielokrotnie nagradzana w konkursach – m. in. Diamenty miesięcznika FORBES – Dyplom za zajęcie I miejsca w 2010 r., Diamenty miesięcznika FORBES – Wyróżnienie – 2009 r., trzy lata z rzędu GAZELA BIZNESU 2007 – 2009 oraz VI EDYCJA Konkursu imienia Stanisława Staszica – Wyróżnienie. To tylko niektóre nagrody i wyróżnienia wskazujące na sukces firmy.
{gallery}newsgaleria/wizerunek{/gallery}
Pozytywny wizerunek oraz zaufanie klientów firma zawdzięcza przede wszystkim doświadczeniu założycieli. Zarząd Spółki tworzą mgr inż. Ryszard Hoffmann – Prezes Zarządu oraz mgr inż. Zygmunt Proń – Wiceprezes Zarządu.
Prezesi tej firmy doskonale wiedzą jak ważne jest dbanie o pracowników, jako jeden z elementów procesu motywacyjnego, który wpływa na zwiększenie zaangażowania pracowników w sprawy firmy, tworzenie bliskich i pozytywnych relacji i budowanie obszaru wzajemnego zaufania wśród pracowników.
Z moich obserwacji wynika, że atmosfera panująca w Pil-Buildingu jest serdeczna i życzliwa. Zaskoczył mnie ten rodzinny klimat w firmie. Gościłam bowiem na wielu imprezach firmowych, ale nie przypuszczałam, że relacje kadra zarządzająca – podwładni mogą mieć taki przyjacielski charakter.
I jak widać nie bez znaczenia jest ten fakt, bowiem firmy, w których Prezesi są tak lubiani osiągają lepsze efekty. Personel jest również bardziej zmotywowany.
Imprezy firmowe potrafią nauczyć wzajemnego zaufania, ukształtować umiejętności pracy w grupie, jak również wyłonić liderów oraz osoby, które z natury sumiennie wywiązują się z powierzonych im zadań.
Takie imprezy, jak ta zorganizowana przez Ryszarda Hoffmana i Zygmunta Pronia, budująco wpływają na atmosferę panującą w miejscu pracy, a także pomagają stworzyć pomiędzy pracownikami nić sympatii i porozumienia. Wpływają na poczucie jedności i potrzeby skutecznego realizowania celów wytyczonych przez przedsiębiorstwo. Zapewniają uczestnikom niecodzienne przygody i doskonałą zabawę. Są fantastycznym sposobem na odreagowanie i zredukowanie stresu towarzyszącego nam każdego dnia.
Efektem, tego typu imprez, jest zwiększenie identyfikacji pracownika z firmą, co oczywiście przekłada się wymiernie na efekty pracy. Impreza w gronie kolegów i koleżanek z firmy, podczas której wszyscy będą brać udział w przygotowanych na tę okazję atrakcjach i rozrywkach, poprawi atmosferę i jakość zadań grupowych, których przecież w codziennej pracy nie brakuje.
Pracownik wraca wypoczęty, z poczuciem aktywnie spędzonego czasu, gotowy stawić czoła czekającym go obowiązkom.
—
Karolina Smęda – Międzynarodowa Akademia Wizerunku, Portal Wlkp., LM.