W ostatnich dniach BNP Paribas odnotował próby podszywania się pod pracowników działu bezpieczeństwa banku. Przestępcy informują o rzekomo wstrzymanej transakcji i namawiają do zainstalowania oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera potencjalnej ofiary.
Takie działanie może doprowadzić do kradzieży danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej lub mobilnej, danych osobowych, a nawet do utraty środków z rachunków. Oszuści wykorzystując możliwości technologiczne wyświetlają na telefonach ofiar numer prawdziwej infolinii banku.
BNP Paribas przypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej, nie proszą także o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów oraz o pełen numer karty i kod CVV.
W przypadku wątpliwości co do rozmówcy – czy jest pracownikiem banku, należy rozłączyć się, sprawdzić numer na stronie internetowej, a następnie oddzwonić i wyjaśnić przyczynę kontaktu.