Rusza rekrutacja na pierwszą edycję sesji coachingowych dla wielkopolskich przedsiębiorców. Projekt skierowany jest przede wszystkim do małych i średnich firm.
Praktyka pokazuje, że w małych i średnich firmach w Wielkopolsce dominuje zarządzanie intuicyjne, które rzadko opiera się na odpowiednio zbudowanej strategii i zorganizowanej strukturze.
Przeważają działania spontaniczne bez przemyślanych procedur. Często brakuje również zaufania w ramach zespołu, co sprawia, że przedsiębiorstwa nie rozwijają się tak szybko jak by na to wskazywał ich potencjał.
{loadposition adsense2}
Istotą sesji coachingowych jest właśnie przełamanie tych stereotypów poprzez propagowanie zarządzania projektującego (ang. design management) oraz systematycznego doskonalenia się w zarządzaniu dzięki współpracy z profesjonalnym coachem. Nowatorska formuła sesji coachingowych (w stosunku np. do tradycyjnych szkoleń) ma sprawić, że wypracowane rozwiązania będą rzeczywiście dostosowane do potrzeb i rozwiązywać specyficzne problemy danego przedsiębiorcy.
Rozwiązania są “szyte na miarę” na miejscu u każdego z wybranych przedsiębiorców w ramach sesji modelowania biznesowego z udziałem członków zarządu. Sesję moderuje doświadczony prowadzący – tzw. coach. Jest to osoba z wieloletnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym, z reguły szanowany wykładowca jednej z wiodących uczelni, z doświadczeniem w branży venture capital oraz w kreacji i wdrażaniu nowych rozwiązań.
Design to pojęcie, które wkroczyło już na stałe do polskiego języka – funkcjonuje nawet spolszczona nazwa dizajn. Z reguły kojarzy się z wzornictwem przemysłowym, ale sesje coachingowe mają pokazać, że tzw. myślenie projektujące (design thinking) i odpowiednie zarządzanie jakością dotyczy praktycznie wszystkich produktów i usług, a zwłaszcza tych firm, gdzie przewaga konkurencyjna budowana jest w oparciu o projektowanie i wdrażanie innowacji.
Propagowanie tej nowej kultury innowacji opartej na bezpośrednich relacjach zaufanego coacha i zarządu danej firmy zmierza do podjęcia wyzwania poszukiwania lepszych rozwiązań: bardziej trwałego produktu, oszczędności materiałów, krótszego i lżejszego transportu, bardziej optymalnej usługi (tradycyjnej i elektronicznej). Nie jest to zatem wyłącznie wzornictwo przemysłowe, choć oczywiście ono może być również przedmiotem takiej sesji.
Skuteczne projektowanie nowych rozwiązań nie jest dyscypliną solową – wymaga połączenia różnych kompetencji i zbudowania zaufania. Ten proces powinien być ułatwiony dzięki zaangażowaniu niezależnej instytucji, tj. Urząd Marszałkowski województwa Wielkopolskiego, który starannie dobrał sobie zespół wykonawców – 2 firm: DEA Konsulting i CoWinners Sp. z o.o.
W pierwszej edycji do udziału w sesjach zaproszonych zostanie 13 firm. Aby dołączyć do tej „szczęśliwej trzynastki” wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie http://iw.org.pl/sesje-coachingowe lub zgłosić się do punktu kontaktowego (DEA Konsulting) przy ul. Grunwaldzkiej 43/3, tel. +61 661 12 00., e-mail: [email protected] – wnioski można składać do 7 września br.
—
Zbigniew Krzewiński – informacja prasowa.